۲۲ مهر ۱۴۰۴
فولاد مبارکه
 رشد ۲.۲ درصدی تولید سالانه فولاد میانی گروه فولاد مبارکه/ استفاده از پساب ۹ شهر برای تامین آب
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
50 دقیقه پیش
فولاد مبارکه
فولاد مبارکه؛ مسیر پایدار رشد و بهره‌وری
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
54 دقیقه پیش
ایمیدرو
مروری بر کارنامه عملکرد محمد آقاجانلو در ایمیدرو
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
58 دقیقه پیش

ایران در مسیر اتصال اوراسیا به اقیانوس هند

به گزارش تیترصنعت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، در حاشیه دیدار با کاردار قرقیزستان با اشاره به اهمیت راهبردی کریدور شمال–جنوب گفت: «زیرساخت‌های این کریدور از سمت ایران تقریباً فراهم شده و همین موضوع باعث شده کشورهایی مانند هند، روسیه، ارمنستان و سایر کشورهای حاشیه‌ای علاقه‌مند به استفاده از این مسیر برای مبادلات تجاری خود باشند.»

وی افزود: «تحریم‌ها ممکن است برخی حوزه‌ها مانند بانکی را تحت تأثیر قرار دهند، اما موقعیت ژئوپلیتیکی ایران قابل تحریم نیست. این موقعیت آن‌قدر مهم و کلیدی است که هیچ کشوری، به‌ویژه کشورهای عضو CIS، اوراسیا و افغانستان، نمی‌توانند از ظرفیت‌های استراتژیک مسیرهای ایران چشم‌پوشی کنند. وقتی صحبت از کریدور شمال–جنوب یا حتی شرق–غرب می‌شود، عبور از ایران اجتناب‌ناپذیر است.»

اربابی با تأکید بر نقش چابهار در این کریدور گفت: «یکی از مهم‌ترین مسیرهایی که می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند، مسیر چابهار–جلفا–ارس–ارمنستان است. این کریدور از طریق ارمنستان ما را به گرجستان و سپس به اروپا متصل می‌کند و بسیاری از مسائل لجستیکی را حل خواهد کرد. زیرساخت‌های جاده‌ای در ایران آماده است، اما مشکل فعلی در بخش حمل‌ونقل ریلی است.»

وی ادامه داد: «تا زمانی که مسیر ریلی خاش–چابهار افتتاح نشود، ارسال بار از بندر چابهار به ارمنستان یا بالعکس با دشواری انجام می‌شود. امروز در نشستی با سفیر محترم ارمنستان در تهران، محور اصلی گفت‌وگو همین موضوع بود. تا زمانی که این مسیر ریلی تکمیل نشود، تجار ارمنی نمی‌توانند به‌راحتی کالاهای خود را از جنوب شرق آسیا یا شبه‌قاره هند از طریق چابهار وارد کشورشان کنند یا کالاهای صادراتی خود را به این مناطق ارسال نمایند.»

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: «به محض افتتاح این خط ریلی، کریدور شمال–جنوب از نظر جاده‌ای و ریلی تکمیل خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها، مسیر خاش به ایرانشهر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مسیر ایرانشهر به چابهار نیز تا شهریورماه سال ۱۴۰۵ آماده خواهد شد. ایستگاه‌ها در حال تکمیل هستند و بندر شهید بهشتی نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های داخلی خود است.»

وی در پایان گفت: «در حال حاضر، کل پروژه اتصال ریلی چابهار حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن، شاهد تحولی بزرگ در تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهیم بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

پیشنهادات تیتر صنعت

  • شرکت‌های صنعتی و معدنی
  • شرکت‌های بیمه
  • بانک‌ها
لوگو شرکت فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان

1 ماه پیش
لوگو فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان

1 ماه پیش
لوگو-شرکت-فولاد-خوزستان

شرکت فولاد خوزستان

1 ماه پیش
لوگو-شرکت-فولاد-کاوه-جنوب-کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

1 ماه پیش
لوگو شرکت بیمه میهن روی دیوار

شرکت بیمه میهن

4 ماه پیش
لوگو بیمه دانا روی دیوار

شرکت بیمه دانا

4 ماه پیش
لوگو بیمه ایران

بیمه ایران

4 ماه پیش
لوگو-بیمه-تامین-اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی

4 ماه پیش
لوگو سازمان موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

4 ماه پیش
لوگو بانک تجارت

بانک تجارت

4 ماه پیش
لوگو-بانک-صادرات-ایران

بانک صادرات ایران

4 ماه پیش
لوگو-بانک-ملی

بانک ملی

4 ماه پیش