۲۱ مهر ۱۴۰۴
فولاد خوزستان
سیگنال قیمتی فولاد خوزستان در بورس کالا؛ برتری برند معتبر بر قیمت پایه
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
3 ساعت پیش
ایمیدرو
تقویت نظارت نظام‌مند HSE در مجتمع‌های معدنی ایمیدرو
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
4 ساعت پیش

«رنگِ نخل»؛ رنگ‌های پرچم ایران را در نخل می‌بینم

به گزارش تیترصنعت، با توجه به اینکه به چهل‌‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نزدیک می‌شویم و اسامی فیلم‌های تجربی بخش مسابقه ملی این رویداد اعلام شده است، با سامان علی‌نژادیان کارگردان فیلم «رنگِ نخل» در بخش فیلم تجربی گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه ‌می‌خوانید.

سامان علی‌نژادیان درباره داستان این فیلم توضیح داد: فیلم تجربی «رنگِ نخل» نگاه یک فرد جنوبی به وطن خود را روایت می‌کند. البته ناگفته نماند علاقه شخصی من به درخت نخل که در آخرین فیلم من هم مشهود و ملموس بود در ساخت این فیلم نقش موثری داشت. از طرفی دیگر از آن‌جایی که واحد شمارش نخل نفر است و نفرها وطن را تشکیل می‌دهند، رنگ‌های مختلف پرچم ایران را در نخل می‌بینم و از نگاهی دیگر نخل برای من همچون وطن است.

«رنگِ نخل»

اهل آبادنم و علاقه‌مند به نخل…

این کارگردان درباره ایده ساخت این فیلم گفت: معمولا در فیلمسازی سعی می‌کنم ایده‌هایم را از محیط اطرافم به دست آورم و به خاطر اینکه اهل آبادان و به درخت نخل علاقه‌مند هستم، قصد داشتم علاقه به وطن، محیط زیست (بوم) و از همه مهم‌تر نگاه یک فرد جنوبی را به وطن‌اش به صورت متفاوتی در قالب یک فیلم به تصویر بکشم. به صورت کلی سینمای تجربی جای نگاه و زاویه دید متفاوت است.

«رنگِ نخل»؛ تصویر چندصدهزار نخل ازبین‌رفته

علی‌نژادیان درباره فیلم‌برداری «رنگِ نخل» عنوان کرد: فیلمبرداری این فیلم در روستاهای اطراف شهر آبادان و شهر اروندکنار انجام شد. فیلمبرداری سینمای تجربی با سینمای کوتاه و بلند متفاوت است. به دلیل وضعیت مالی و بودجه، زمان مشخص و یا مدت زمان طولانی برای فیلم‌برداری نداشتیم و هر زمان که مطلع می‌شدم نخلستانی در حال آتش‌گرفتن است و یا نخلی را آتش زدند به آن لوکیشن می‌رفتم.

رنگِ نخل

«رنگِ نخل»

او ادامه داد: در شهر اروندکنار تعداد بسیاری نخل (چندصدهزار نخل) به علت بی‌آبی، خشکسالی، جنگ دفاع مقدس از بین رفته است که قصد داشتم این موضوع را در فیلم «رنگِ نخل» به تصویر بکشم.

نقش موسیقی در سینمای تجربی

علی‌نژادیان درباره نقش موسیقی در این فیلم مطرح کرد: موسیقی، صدا و بازی با ریتم یکی از مولفه‌های مهم در سینمای تجربی است. سعی کردم در کنار تجربه و نوآوری جدیدی که قصد داشتم به تصویر بکشم، موسیقی، ریتم و تکرار موسیقی را به درستی استفاده کنم.

سرزمین جنوب غرق در خشکسالی

سامان علی‌نژادیان در پایان گفت: همیشه علاقه‌مند بودم و دغدغه داشتم در فیلمسازی به زادگاهم، شهر آبادان، بپردازم. این شهر در دهه‌های مختلف درگیر ماجراهای بسیاری نظیر جنگ جهانی دوم، انقلاب، جنگ دفاع مقدس، حادثه آتش‌سوزی سینما رکس، متروپل و… بوده و دستخوش تغییراتی شده است، در حال حاضر هم با وجود اینکه یکی از شهرهای مهم ایران در تامین انرژی است دچار خشکسالی و کمبود آب و برق شده است که برایم اهمیت بسیار دارد تا به این موضوعات بپردازم.

رنگِ نخل

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

پیشنهادات تیتر صنعت

  • شرکت‌های صنعتی و معدنی
  • شرکت‌های بیمه
  • بانک‌ها
لوگو شرکت فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان

1 ماه پیش
لوگو فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان

1 ماه پیش
لوگو-شرکت-فولاد-خوزستان

شرکت فولاد خوزستان

1 ماه پیش
لوگو-شرکت-فولاد-کاوه-جنوب-کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

1 ماه پیش
لوگو شرکت بیمه میهن روی دیوار

شرکت بیمه میهن

4 ماه پیش
لوگو بیمه دانا روی دیوار

شرکت بیمه دانا

4 ماه پیش
لوگو بیمه ایران

بیمه ایران

4 ماه پیش
لوگو-بیمه-تامین-اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی

4 ماه پیش
لوگو سازمان موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

4 ماه پیش
لوگو بانک تجارت

بانک تجارت

4 ماه پیش
لوگو-بانک-صادرات-ایران

بانک صادرات ایران

4 ماه پیش
لوگو-بانک-ملی

بانک ملی

4 ماه پیش