۱۴ آذر ۱۴۰۴
فولاد مبارکه
درک مفاهیم بنیادی تداوم کسب‌وکار، کلید موفقیت سازمان هاست
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
20 ساعت پیش
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
رایزنی ایران و ارمنستان برای افزایش همکاری‌های اقتصادی در بازار اوراسیا
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
20 ساعت پیش
مس‌پرس
مدل جدید حکمرانی در ملی مس، بهره‌وری و سودآوری مجتمع‌های تولیدی را رقم خواهد زد
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
20 ساعت پیش
فاطمه باقری | روابط‌عمومی

روابط عمومی حرفه‌ای؛ پلی به سوی شفافیت و اعتماد در دنیای پرچالش رسانه‌ها

به قلم فاطمه باقری خبرنگار تیترصنعت، روابط عمومی شرکت‌ها نقش بسیار حساسی در ارتباط سازمان با مخاطبان و رسانه‌ها دارد و با چالش‌های متعددی روبروست. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، فقدان تخصص و حرفه‌ای‌گری است که باعث می‌شود روابط عمومی‌ها نتوانند به درستی پیام‌های سازمان را منتقل کنند. همچنین، رویکردهای سیاسی، سلیقه‌های شخصی در همکاری با رسانه‌ها و عدم استقلال رسانه‌ها، از دیگر موانع ارتباطی هستند که باید با آن‌ها مقابله شود.

روابط عمومی‌ها باید بر اساس اصول اخلاق حرفه‌ای عمل کنند و حقیقت و واقعیت را بدون بزرگ‌نمایی و تحریف به مخاطبان ارائه دهند. صداقت، شفافیت، احترام به منافع عمومی، حفظ اسرار مخاطبان و امانت‌داری از مهم‌ترین بایدهای اخلاقی در این حوزه است. از سوی دیگر، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی و برخوردهای تلافی‌جویانه از نبایدهای روابط عمومی است که می‌تواند به بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری سازمان منجر شود.

روابط عمومی‌ها نباید تحت تأثیر سلیقه‌های شخصی مدیران یا فشارهای سیاسی قرار گیرند و باید به عنوان پل ارتباطی حرفه‌ای و مستقل بین سازمان، رسانه‌ها و مردم عمل کنند. این امر مستلزم تخصص، آموزش مستمر، تعامل سازنده با رسانه‌ها و رعایت اصول اخلاقی است تا بتوانند نقش واقعی خود را در اطلاع‌رسانی و پاسخگویی ایفا کنند.

در نهایت، روابط عمومی‌ها باید با نگاهی نقادانه، منصفانه و تخصصی، حقیقت را به مخاطب منتقل کنند و از تبدیل شدن به ابزار مجیزگویی مدیران پرهیز نمایند، چرا که این انتخاب، سرنوشت‌ساز است و ماندن در مسیر حرفه‌ای یا کنار رفتن از عرصه را رقم می‌زند.

خلاصه اینکه روابط عمومی‌های موفق، آن‌هایی هستند که تخصصی، حرفه‌ای و اخلاق‌مدار عمل می‌کنند، حقیقت را بزرگ‌نمایی نمی‌کنند، و همکاری‌شان با رسانه‌ها بر اساس معیارهای حرفه‌ای و نه سلیقه‌ای است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه باقری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

پیشنهادات تیتر صنعت

  • شرکت‌های صنعتی و معدنی
  • شرکت‌های بیمه
  • بانک‌ها
لوگو شرکت فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان

3 ماه پیش
لوگو فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان

3 ماه پیش
لوگو-شرکت-فولاد-خوزستان

شرکت فولاد خوزستان

3 ماه پیش
لوگو-شرکت-فولاد-کاوه-جنوب-کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

3 ماه پیش
لوگو شرکت بیمه میهن روی دیوار

شرکت بیمه میهن

5 ماه پیش
لوگو بیمه دانا روی دیوار

شرکت بیمه دانا

5 ماه پیش
لوگو بیمه ایران

بیمه ایران

6 ماه پیش
لوگو-بیمه-تامین-اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی

6 ماه پیش
لوگو سازمان موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

6 ماه پیش
لوگو بانک تجارت

بانک تجارت

6 ماه پیش
لوگو-بانک-صادرات-ایران

بانک صادرات ایران

6 ماه پیش
لوگو-بانک-ملی

بانک ملی

6 ماه پیش

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

اخبار داغ

Change the appearance and position of the popup according to your vision.