۱۰ شهریور ۱۴۰۴
بیمه دی
سومین جشنواره ورزشی بیمه دی در اردبیل برگزار شد/ معرفی قهرمانان رشته‌های مختلف
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
18 ساعت پیش
بانک صادرات
500 میلیون معدل حساب در بانک صادرات ایران برگ برنده «تویوتا برقی»
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
18 ساعت پیش
سازمان ملل
پیشگیری از بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، در کانون سیاستگذاری مصالح کشور قرار گیرد
نوشته شده توسط تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیترصنعت
18 ساعت پیش
فاطمه باقری | روابط‌عمومی

روابط عمومی حرفه‌ای؛ پلی به سوی شفافیت و اعتماد در دنیای پرچالش رسانه‌ها

به قلم فاطمه باقری خبرنگار تیترصنعت، روابط عمومی شرکت‌ها نقش بسیار حساسی در ارتباط سازمان با مخاطبان و رسانه‌ها دارد و با چالش‌های متعددی روبروست. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، فقدان تخصص و حرفه‌ای‌گری است که باعث می‌شود روابط عمومی‌ها نتوانند به درستی پیام‌های سازمان را منتقل کنند. همچنین، رویکردهای سیاسی، سلیقه‌های شخصی در همکاری با رسانه‌ها و عدم استقلال رسانه‌ها، از دیگر موانع ارتباطی هستند که باید با آن‌ها مقابله شود.

روابط عمومی‌ها باید بر اساس اصول اخلاق حرفه‌ای عمل کنند و حقیقت و واقعیت را بدون بزرگ‌نمایی و تحریف به مخاطبان ارائه دهند. صداقت، شفافیت، احترام به منافع عمومی، حفظ اسرار مخاطبان و امانت‌داری از مهم‌ترین بایدهای اخلاقی در این حوزه است. از سوی دیگر، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی و برخوردهای تلافی‌جویانه از نبایدهای روابط عمومی است که می‌تواند به بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری سازمان منجر شود.

روابط عمومی‌ها نباید تحت تأثیر سلیقه‌های شخصی مدیران یا فشارهای سیاسی قرار گیرند و باید به عنوان پل ارتباطی حرفه‌ای و مستقل بین سازمان، رسانه‌ها و مردم عمل کنند. این امر مستلزم تخصص، آموزش مستمر، تعامل سازنده با رسانه‌ها و رعایت اصول اخلاقی است تا بتوانند نقش واقعی خود را در اطلاع‌رسانی و پاسخگویی ایفا کنند.

در نهایت، روابط عمومی‌ها باید با نگاهی نقادانه، منصفانه و تخصصی، حقیقت را به مخاطب منتقل کنند و از تبدیل شدن به ابزار مجیزگویی مدیران پرهیز نمایند، چرا که این انتخاب، سرنوشت‌ساز است و ماندن در مسیر حرفه‌ای یا کنار رفتن از عرصه را رقم می‌زند.

خلاصه اینکه روابط عمومی‌های موفق، آن‌هایی هستند که تخصصی، حرفه‌ای و اخلاق‌مدار عمل می‌کنند، حقیقت را بزرگ‌نمایی نمی‌کنند، و همکاری‌شان با رسانه‌ها بر اساس معیارهای حرفه‌ای و نه سلیقه‌ای است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه باقری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

پیشنهادات تیتر صنعت

  • شرکت‌های صنعتی و معدنی
  • شرکت‌های بیمه
  • بانک‌ها
لوگو شرکت فولاد سنگان

شرکت فولاد سنگان

3 روز پیش
logo-sabanour

شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور

2 ماه پیش
گهر-زمین

شرکت توسعه معدن و فلزات گهر زمین (کگهر)

2 ماه پیش
شرکت-توسعه-آهن-و-فولاد-گل-گهر

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر

2 ماه پیش
لوگو شرکت بیمه میهن روی دیوار

شرکت بیمه میهن

2 ماه پیش
لوگو بیمه دانا روی دیوار

شرکت بیمه دانا

2 ماه پیش
لوگو بیمه ایران

بیمه ایران

2 ماه پیش
لوگو-بیمه-تامین-اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی

2 ماه پیش
بانک صادرات

500 میلیون معدل حساب در بانک صادرات ایران برگ برنده «تویوتا برقی»

18 ساعت پیش
بانک ملی

امکان وکالتی‌کردن حساب برای خرید خودروهای وارداتی برقی در بانک ملی ایران

20 ساعت پیش
بانک ملی

موتور محرک اقتصاد در دولت چهاردهم؛ پرداخت ۳.۶ میلیون فقره وام در کمتر از یک سال توسط بانک ملی ایران

20 ساعت پیش
لوگوی بانک سپه

اجرای طرح‌های گسترده عام‌المنفعه در دولت چهاردهم توسط بانک سپه

20 ساعت پیش