به گزارش روابط عمومی، شرکت فجر انرژی خلیج فارس هر ساله و به صورت سالیانه و پیوسته (از سال 1390)، نظرسنجی جامعه پیرامونی را با هدف شناخت نظرات ذینفعان و بهبود مستمر فعالیتها انجام میدهد.
این شرکت در سال 1403 برای سیزدهمین بار، عملکرد خود در ارتباط با جامعه در سال 1402 را با برگزاری نظرسنجی پایش کرده است. در نظرسنجی عملکرد سال 1401 هدف رضایتمندی، 80 درصد در نظر گرفته شده است که پس از انجام نظرسنجی، میزان رضایت کلی 79.843 درصد بدست آمده بود. این میزان در عملکرد سال 1400 به 78.782 درصد رسیده بود.
در عملکرد سال 1402 هدف رضایتمندی همانند سال های گذشته 80 درصد در نظر گرفته شده و رضایت کلی 78.71 درصد به دست آمده است. مخاطبان رضایت خود را از عملکرد شرکت فجر در بخش عمومی 75.929 درصد، در بخش حاکمیتی 60.974 درصد و در بخش محیط زیست 80 درصد اعلام کرده بودند. بخش محیط زیستی بیشترین میزان رضایتمندی را در کل نظرسنجی داشته است.
در شاخصهای بخش عمومی، بالاترین رضایتمندی مربوط به رعایت ارزشها و کرامت انسانی و پایینترین رضایت از تصمیمات آینده و تغییرات در فجر که موثر و مرتبط با آنهاست با 70.68 درصد بوده است. این مورد در سال گذشته نیز به همین شکل بوده است.
در بخش حاکمیتی-حمایتی، بالاترین رضایت به رعایت ارزشها و کرامت انسانی تعلق دارد و پایینترین رضایت، میزان آگاهی مخاطبان از تصمیمات آینده و تغییرات شرکت بوده که موثر و مرتبط با آنهاست و این شاخص 37 درصد کسب کرده است. این روند مشابه سال گذشته بوده است.
در بخش محیط زیست، بالاترین رضایتمندی در رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی با 87.5 درصد و پایینترین رضایتمندی در عملکرد شرکت در دریافت و تصفیه پساب منطقه با 72.2 درصد ثبت شده است. در سال گذشته نیز همین روند دیده میشود.
در این نظرسنجی، جامعه آماری 27 سازمان در نظر گرفته شده که برای این نهادها 135 فرم نظرسنجی ارسال شده است و میزان مشارکت مخاطبان در نظرسنجی اخیر 33.3 درصد بوده است.
براساس این نظرسنجی 55 درصد از شرکتکنندگان نظرسنجی، شرکت فجر را خوشنام 35 درصد خیلی خوشنام 10 درصد نه خوشنام و نه بدنام معرفی کردند. همچنین 64.4 درصد شرکت کنندگان، اقدامات این شرکت در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردهاند. 77.7 درصد شرکتکنندگان، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه را خوب یا بسیار خوب دانستهاند. 50 درصد شرکتکنندگان، شاخص آگاهی از تصمیمات آینده و تغییرات شرکت را متوسط و کم و بسیار کم ارزیابی کردهاند.
گفتنی است که شرکت فجر انرژی خلیج فارس اقداماتی موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف و اجرا کرده است. تزریق برق با توان لحظه ای 500 مگاوات به شبکه سراسری در فصول گرم سال برای بهره مندی صنایع و مردم استان یکی از موثرترین کارهای شرکت فجر در هر سال بوده که این موضوع برق بیش از 600 هزار خانواده در منطقه را تامین کرده است.. همچنین این شرکت رکورد تولید مستمر و پایدار سرویس های حیاتی را تا پایان سال 1403 ثبت و ارتقا داده و این موفقیت همچنان ادامه دارد.
فجر انرژی در راستای حفاظت از محیط زیست پساب های صنعتی و بهداشتی شرکت های منطقه را تصفیه نموده که بخش مهمی از آن نیز مورد استفاده در آبیاری فضای سبز قرار می گیرد .این شرکت همواره بر کار جمعی و اقدامات راهبردی برای توسعه و آبادانی شهرستان، در قالب شورای راهبردی مدیران عامل صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی تمرکز کرده و تاکیدی بر نگاه بلند مدت به خدمات اجتماعی دارد.
نظرات کاربران