به گزارش تیترصنعت، در این نشست صمیمانه که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، سعید رسولی ضمن ابراز خرسندی از تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی با رسانهها، رسانه را «مشاور امین دستگاهها» دانست و گفت: «در طول دوران مسئولیتم، از رسانهها به عنوان چشم بیدار جامعه یاد کردهام و نقدهای صریح آنان را نیز فرصتی برای اصلاح، نه تهدید، میدانم.»
وی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای گفتوگو و شفافیت در حوزههای تخصصی یادآور شد: «در بسیاری از موارد، رسانهها در تحلیل و بررسی مسائل به نکات دقیقی اشاره میکنند. البته گاه برخی موضوعات نیازمند محرمانگی و زمانبندی مناسب برای اطلاعرسانی هستند تا منافع عمومی و ملی حفظ شود.»
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برنامهریزی برای برگزاری بازدیدهای میدانی اصحاب رسانه از بنادر کشور و راهاندازی انجمنهای صنفی آموزشی با محوریت سازمان خبر داد تا با گسترش این تعاملات، آگاهی عمومی نسبت به ظرفیتهای گسترده دریایی کشور افزایش یابد.
رسولی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت تقویت «اقتصاد دریامحور» اظهار داشت: «دریاها یکی از اصلیترین منابع ثروت ملی و عامل تنوع در سبد اقتصادی کشور هستند.
اگر بتوانیم بهرهوری از ظرفیتهای دریایی را ارتقا دهیم، میتوانیم فاصلهمان از اقتصاد سوختمحور را کاهش دهیم.»وی نقش فرهنگسازی را یکی از ارکان تحقق اقتصاد دریاپایه دانست و خاطرنشان کرد: «بعد فرهنگی این مسیر بسیار مهم است. باید با همکاری رسانهها، آموزش همگانی و ترویج دانش دریایی، جامعه را نسبت به اهمیت اقتصاد دریامحور آگاهتر کنیم.»
به گفته رسولی، توسعه بنادر کوچک، ناوگان لنجها و کشتیهای تفریحی از جمله ظرفیتهای بزرگ کشور است که میتواند در کنار بنادر تجاری، به رونق صنایع جانبی، گردشگری و اشتغال ساحلی منجر شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان تأکید کرد: «تحقق اقتصاد دریاپایه نیازمند اتحاد، همفکری و همکاری مجموعههای مختلف از جمله رسانههاست؛ چراکه همافزایی فکری و فرهنگی، بنادر کشور را به سمت اثربخشی بیشتر در اقتصاد ملی هدایت خواهد کرد.»


نظرات کاربران