در این نشست، حجازیفر با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی منطقه آزاد ماکو در توسعه استان، بر لزوم توجه ویژه صداوسیما به برندینگ این منطقه تأکید کرد و گفت: ماکو برای صداوسیما مهم است و باید بیش از پیش در معرفی این منطقه فعال باشیم. متأسفانه آنطور که باید روی برندینگ این منطقه کار نشده و این خلأ را باید جبران کرد.
او افزود: تفاهمنامه همکاری سالهای قبل میان صداوسیما و منطقه آزاد ماکو که راکد مانده بود، باید مجدداً عملیاتی شود. وی همچنین پخش زنده اجلاسهای بینالمللی اخیر از جمله اینوا و اجلاس کشورهای اکو را گامی مؤثر در معرفی منطقه عنوان کرد.
حجازیفر همچنین از آمادگی برای ساخت سریال مشترک با مشارکت صداوسیما و منطقه آزاد ماکو برای معرفی جامع این منطقه خبر داد.
در این دیدار، رضا محمدزاده مشاور مدیرعامل و مسئول پیگیریهای ویژه سازمان منطقه آزاد ماکو نیز از پیگیری جدی برای اجرای مفاد تفاهمنامه همکاری میان دو نهاد خبر داد و گفت: صداوسیما میتواند بازوی رسانهای و تبلیغاتی منطقه آزاد ماکو باشد و در جذب سرمایهگذار و توسعه منطقه نقش کلیدی ایفا کند.
وی با اشاره به ضرورت تقویت روایت رسانهای از اقدامات تحولی منطقه گفت:اگر بخواهیم تصویر روشنی از پیشرفتهای ماکو به افکار عمومی و سرمایهگذاران ارائه دهیم، چارهای جز بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیت رسانه ملی نداریم. صداوسیما میتواند در نقش یک بازوی راهبردی، پیام توسعه و فرصتهای ماکو را به مخاطبان ملی و بینالمللی منتقل کند. ما آمادهایم با رفع موانع و احیای تفاهمنامه پیشین، فصل تازهای از همکاری مؤثر را رقم بزنیم.
در ادامه، سید ذبیحالله امامزاده سرپرست روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با بیان اینکه صداوسیما میتواند در جهاد تبیین عملکردها و ظرفیتهای منطقه نقش محوری داشته باشد، افزود: هزینهکرد در حوزه رسانه و تبلیغات نهتنها هزینه نیست، بلکه یک سرمایهگذاری بلندمدت برای جذب سرمایهگذار و ایجاد اعتماد عمومی است. رسانه ملی در کنار روابط عمومی، میتواند قطار توسعه را سریعتر به حرکت درآورد.»
وی بر آمادگی کامل منطقه آزاد ماکو برای گسترش تعاملات رسانهای با صداوسیما تأکید کرد و گفت:در شرایط کنونی که منطقه در حال رشد و جهش عمرانی و اقتصادی است، بیش از هر زمان دیگری نیاز به روایت صحیح، هنرمندانه و مستند از این اقدامات داریم.
نظرات کاربران