۱۹ مرداد ۱۴۰۴
نایب‌رئیس اتاق ایران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه ۱۴۰۳ استان قزوین ایجاد کنسرسیوم صادرات با تکیه بر بنگاه‌های کوچک و‌ متوسط در استان صنعتی قزوین را پیشنهاد داد.
تقویت صادرات بر پایه کنسرسیوم‌های صادراتی | با رفع موانع از صادرکنندگان حمایت کنیم
نوشته شده توسط تیم تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیتر صنعت
8 ساعت پیش
رئیس اتاق زنجان، با اشاره به چالش‌های جدی پیش روی اقتصاد، گفت: اقتصاد ایران نه در تنگنای منابع بلکه در تله سیاست‌گذاری گرفتار شده و برای خروج از این وضعیت بحرانی، نیازمند جراحی عمیق در حکمرانی اقتصادی هستیم.
تحقق حکمرانی اقتصادی نیازمند جراحی عمیق و اصلاحات ساختاری است
نوشته شده توسط تیم تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیتر صنعت
8 ساعت پیش

توسعه از مسیر تعامل رسانه و بخش خصوصی

در فضای پیچیده و پرتحول امروز، اهمیت آنچه به همت خبرنگاران و فعالان رسانه انجام می‌شود، فقط به انتشار خبر محدود نمی‌شود. رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از دیدگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای تشکل‌ها، اتاق‌های استانی و کمیسیون‌های تخصصی، سطح تحلیل‌ها و گزارش‌های اقتصادی را علمی‌تر، دقیق‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت‌های بازار و محیط کسب‌وکار کنند. این تعامل دوسویه است و نه‌تنها کیفیت محتوای رسانه‌ای را ارتقا می‌دهد، بلکه امکان انتقال واقعیت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی به افکار عمومی و تصمیم‌گیران را شفاف‌تر و اثرگذارتر می‌کند.

در این میان، یکی از نیازهای جدی فضای رسانه‌ای کشور، ایجاد پیوند ساختاری و پایدار میان خبرنگاران و نهادهای تخصصی اقتصادی است. تجربه نشان داده است که هرگاه تحلیل‌های رسانه‌ای بر پایه داده‌ها، پژوهش‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان بخش خصوصی شکل گرفته، هم دقت روایت‌ها بیشتر شده و هم میزان اعتماد فعالان اقتصادی و مردم به آن گزارش‌ها افزایش یافته است.

از سوی دیگر، فعالان اقتصادی نیز باید بیش از پیش به نقش و ظرفیت رسانه‌ها در تحقق اهداف و مطالبات بخش خصوصی توجه کنند. رسانه در دنیای امروز، نه‌تنها ابزار اطلاع‌رسانی بلکه اهرمی قدرتمند برای اثرگذاری بر سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی است. هر اندازه که بخش خصوصی بتواند از ظرفیت رسانه‌ها برای تبیین شفاف نیازها، چالش‌ها و پیشنهادهای خود بهره ببرد، پیام آن رساتر، قدرتمندتر و ماندگارتر در ذهن متولیان و تصمیم‌سازان ثبت خواهد شد.

اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی در سراسر کشور، سرمایه‌ای غنی از دانش، تجربه و تحلیل‌های میدانی هستند که متأسفانه کمتر به صورت نظام‌مند و هدفمند در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرند. روز خبرنگار، یادآور این ضرورت است که باید این سرمایه فکری و تجربی به جریان رسانه‌ای کشور تزریق شود تا تصمیم‌گیران در دولت و مجلس بتوانند بر مبنای واقعیات اقتصادی، برنامه‌ریزی کنند.

در این مسیر، باید به دو نکته کلیدی توجه داشت؛ نخست، تقویت مسیرهای ارتباطی فعالان اقتصادی با رسانه‌ها برای ارائه پیام‌های شفاف، مستند و مبتنی بر آمار و شواهد. دوم، ایجاد کانال‌های ارتباطی سریع، مستقیم و دوطرفه میان خبرنگاران و بخش خصوصی، به‌گونه‌ای که دسترسی به اطلاعات و تحلیل‌های معتبر در کم‌ترین زمان ممکن فراهم شود.

امروز که اقتصاد ایران با چالش‌های گوناگون از جمله تحریم‌ها، نوسانات بازار، تغییرات مقرراتی و رقابت‌های منطقه‌ای روبه‌روست، بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری هدفمند و هم‌افزای رسانه و بخش خصوصی است.

رسانه‌ها می‌توانند نقش دیده‌بانان دقیق اقتصاد را ایفا کنند و با تکیه بر دیدگاه‌های تخصصی فعالان اقتصادی، تصویری واقعی و کارشناسی از شرایط کشور ارائه دهند. در مقابل، بخش خصوصی نیز باید به‌طور فعال، داده‌ها، تجربه‌ها و پیشنهادهای خود را به زبان رسانه منتقل کند تا صدای او نه در فضای محدود جلسات و گزارش‌های داخلی، بلکه در گستره افکار عمومی و نزد تصمیم‌سازان شنیده شود.

روز خبرنگار فرصتی برای تقدیر از تلاش‌های ارزشمند افرادی است که فرصتی برای آگاهی‌بخشی مبتنی بر دانش و تجربه، شفافیت در اطلاع‌رسانی و انتقال واقعیات اقتصادی به زبان روشن، ایجاد می‌کنند تا مسیر تصمیم‌سازی‌های بهتر و آینده‌ای روشن‌تر برای کشور مهیا شود.

اینک از همه خبرنگارانی که در جریان جنگ ۱۲ روزه، با حضور در میدان عمل، متعهدانه و شجاعانه به اطلاع‌رسانی پرداختند، فعالان رسانه‌ای که در حوزه‌های مختلف با دلسوزی به آگاهی‌بخشی مشغولند و نیز خبرنگاران پرتلاش فعال در ارگان رسمی اتاق ایران، اتاق‌های سراسر کشور و تشکل‌های زیرمجموعه اتاق ایران که همواره صدای رسای بخش خصوصی بوده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و توفیق روزافزونشان را آرزومندم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تیم تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیتر صنعت

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

پیشنهادات تیتر صنعت

  • شرکت‌های صنعتی و معدنی
  • شرکت‌های بیمه
  • بانک‌ها

فولاد در مسیر برقی‌سازی: بازتعریف استراتژی در عصر خودروهای الكتریكی

11 ساعت پیش

برنامه GEDP در آرسلورمیتال

11 ساعت پیش

نقش بی‌بدیل كاركنان فولاد مباركه در تولید، خلق ثروت و توسعه ملی

11 ساعت پیش

نقش تعیین كننده خبرنگاران و اصحاب رسانه در جنگ روایت‌ها/افتخارات و دستاوردهای عرصه صنعت سوژه‌های امیدآفرین برای مردم و نسل جوان

2 روز پیش
لوگو شرکت بیمه میهن روی دیوار

شرکت بیمه میهن

2 ماه پیش
لوگو بیمه دانا روی دیوار

شرکت بیمه دانا

2 ماه پیش
لوگو بیمه ایران

بیمه ایران

2 ماه پیش

بیمه تامین اجتماعی

2 ماه پیش
لوگو سازمان موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

2 ماه پیش
لوگو بانک تجارت

بانک تجارت

2 ماه پیش

بانک صادرات ایران

2 ماه پیش

بانک ملی

2 ماه پیش