۲۰ مرداد ۱۴۰۴
واگذاری ۶۲ هزار قطعه زمین به خانواده‌ها/ ۵۰ درصد به نام مادران ثبت می‌شود
نوشته شده توسط تیم تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیتر صنعت
20 دقیقه پیش
تدوین و اجرای نقشه راه مدیریت مصرف انرژی در مدیریت شعب بانک مسکن منطقه مرکز تهران
نوشته شده توسط تیم تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیتر صنعت
23 دقیقه پیش
ارتقای توانمندی‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین؛ رمز توسعه صنعت ساختمان کشور
نوشته شده توسط تیم تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیتر صنعت
23 دقیقه پیش

تشکیل انجمن ملی جوانان کارآفرین را با جدیت دنبال می‌کنیم | جانشین‌پروری در میان جوانان یک ضرورت است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: جوانان، سرمایه‌ای بالقوه کشور هستند و این هنر ماست که چطور بتوانیم این سرمای را به یک سرمایه مولد بدل کنیم.

پیام باقری در نشست تخصصی روز جهانی جوان که به همت کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران برگزار شد، ادامه داد: جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می‌کند و ما باید از ظرفیت جوانان استفاده کنیم. آمارها نشان می‌دهند از هر دو نفر نیروی شاغل یک نفر مهارت دارد. این یعنی 50 درصد نیروهای شاغل کشور از مهارت‌های شغلی برخوردار نیستند که عمدتاً هم جوانان هستند. ما ظرفیت‌های زیادی داریم اما باید بتوانیم آن‌ها را بالفعل کنیم.

او با تأکید بر اینکه بنده و هیات رئیسه اتاق ایران برای ایجاد انجمن ملی جوانان کارآفرین در این اتاق بسیار مصمم هستیم، افزود: اصرار من برای این موضوع به دلیل اهمیت جانشین پروری در میان جوانان است. ما هنوز اقدام ساختارمندی که بتواند بستری برای بروز توانمندی‌های جوانان کارآفرین باشد، انجام نداده‌ایم. ما باید برای توسعه فعالیت‌های جوانان بسترسازی کنیم. فعالیت‌های غیرمتمرکز و پراکنده به این ظرفیت‌سازی آسیب می‌زند و نیاز به سازوکاری برای تجمیع این ظرفیت‌ها داریم.

باقری با بیان اینکه مأموریت اصلی اتاق ایران مطالبه گری هدفمند و مبتنی بر خلق محتوای تخصصی است، اظهار کرد: جوانان باید بگویند برای حل مشکلات فعلی کشور چه راه‌حل‌هایی دارند و اجرایی شدن آن‌ها را مطالبه کنند.

او با تأکید بر ضرورت ترسیم نقشه راهی برای همکاری ساختارمند اتاق ایران و جوانان کارآفرین، ادامه داد: برای ترسیم چنین نقشه راهی باید برای این هفت سؤال پاسخ دقیق وجود داشته باشد و انجمن ملی جوانان کارآفرین باید به این سؤالات پاسخ دهد: انتظار شما از اتاق چیست؟ انتظار اتاق از شما چیست؟ بستر پیگیری این انتظارات کجاست؟ ملزومات تشکیل این بستر چیست؟ اهداف شما برای ایجاد این بستر چیست؟ مأموریت‌هایتان چیست و نقش هرکدام ما در این نقشه راه چیست؟

باقری گفت: اگر به نقشه راه مشترک برسیم می‌توانیم جلسات هدفمند و مطالبه گری هوشمندانه داشته باشیم.

او با بیان اینکه تا کنون بیش از 100 امضا از تهران و استان‌ها برای تشکیل انجمن ملی جوانان کارآفرین جمع شده است، اظهار کرد: با وجود این تعداد درخواست، این تکلیف بر ماست که اجرایی شدن آن را دنبال کنیم.

21 درصد از جمعیت بیکار کشور را جوانان تشکیل می‌دهند

محمود اولیایی، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، هم خطاب به جوانان حاضر در این نشست، گفت: ما بستری فراهم کردیم و شما باید فعالانه جلو بیایید تا جایگاه خودتان را به دست بیاورید. چه در رقابت‌های اتاق و چه در تشکل‌ها و بخش‌های دیگر شما باید خود را اثبات کنید.

او با تأکید بر اهمیت جانشین پروری، ادامه داد: بازسازی نسلی به این راحتی نیست و جمعیت ما در حال پیر شدن است. الان حدود 50 درصد جمعیت زیر 40 سال هستند و 33 درصد جمعیت بین 20 تا 30 سال دارند. اما 21 درصد از جمعیت بیکار ما جوانان هستند. ما باید زمینه را برای ورود جوانان به عرصه‌های شغلی و مسئولیت فراهم کنیم.

عدم درک صحیح حاکمیت از فضای مجازی، برای جوانان بیشتر چالش‌برانگیز شده است

سادینا آبایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران نیز با تأکید بر اینکه جوانان باید شادابی خود را برای ورود به عرصه‌های سخت تولید حفظ کنند، گفت: جوانان نباید از مشکلات افسرده باشند. فناوری‌های نو آمده تا شما مسیر متفاوتی بروید. شما باید تجربه نسل ما را به کار بگیرید اما خودتان صاحب تفکر جدید با ابزارهای نو باشید.

او با بیان اینکه عدم درک صحیح حاکمیت از فضای مجازی برای نسل جدید بیش از همه مشکل‌ساز شده است، افزود: این از کم‌کاری نسل ماست که نتوانستیم سطح آگاهی حاکمیت درباره فضای مجازی را افزایش دهیم. نماینده مجلسی که برای فضای مجازی تصمیم می‌گیرد در حالی که آگاهی از آن ندارد نتیجه کم‌کاری ماست چون نتوانستیم او را آموزش بدهیم. حکمرانی داده در کشور و اینکه تا چه میزان می‌توانیم حریم خصوصی را رعایت کنیم مشخص نیست و این هم از معضلات اساسی فعالیت در این حوزه است.

اتاق نسل چهارم را با کمک جوانان راه بیندازیم

مصطفی موسوی، رئیس اتاق خرمشهر هم در این نشست با تأکید بر اینکه باید به جانشین پروری توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: اتاق‌ها باید سمت اتاق نسل چهارم بروند که این به دست خود جوانان انجام شدنی است. ما باید از فناوری‌های نوین استفاده کنیم و بیشتر از آن از ایده‌های نو جوانان استقبال کرده و بستر اجرایی شدن آن‌ها را فراهم کنیم.

جوانان مدل‌های موفق توسعه تجارت دنیا را دنبال کنند

داود دانش جعفری، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی هم در این نشست با بیان اینکه امسال رشد تولید بخش کشاورزی به دلیل مشکلات آب و خشکسالی، کاهشی خواهد بود، گفت: در حوزه درآمدهای نفتی، تولید صنعت و معدن، ساختمان و مسکن و بخش خدمات نیز همین وضع را داریم و در همه این‌ها تولید ناخالص داخلی نزولی خواهد بود.

او افزود: این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌ها مصرف خانوارها و دولت افزایشی بوده و سرمایه‌گذاری و صادرات نیز کاهشی خواهند بود و تراز تجاری ما امسال باز هم منفی خواهد بود.

او تأکید کرد: مأموریت اتاق توسعه تجارت است. بنابراین شما جوانان باید دنبال کنید مدل‌های موفق توسعه تجارت دنیا چیست و آن را مطالبه و دنبال کنید. جوان منبع نوآوری است. ما مدیران نسل قبل همیشه برای نوآوری نگاهمان به جوانان است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تیم تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی تیتر صنعت

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

پیشنهادات تیتر صنعت

  • شرکت‌های صنعتی و معدنی
  • شرکت‌های بیمه
  • بانک‌ها

ایجاد 6 تا 10 هزار نفر فرصت شغلی با اجرای پروژه‌های توسعه فولاد مباركه

19 ساعت پیش

فولاد در مسیر برقی‌سازی: بازتعریف استراتژی در عصر خودروهای الكتریكی

2 روز پیش

برنامه GEDP در آرسلورمیتال

2 روز پیش

نقش بی‌بدیل كاركنان فولاد مباركه در تولید، خلق ثروت و توسعه ملی

2 روز پیش
لوگو شرکت بیمه میهن روی دیوار

شرکت بیمه میهن

2 ماه پیش
لوگو بیمه دانا روی دیوار

شرکت بیمه دانا

2 ماه پیش
لوگو بیمه ایران

بیمه ایران

2 ماه پیش

بیمه تامین اجتماعی

2 ماه پیش
لوگو سازمان موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

2 ماه پیش
لوگو بانک تجارت

بانک تجارت

2 ماه پیش

بانک صادرات ایران

2 ماه پیش

بانک ملی

2 ماه پیش